A részletes program a világnapokhoz kapcsolódóan:

Március 22.         A Víz Világnapja

A programsorozat kezdeteként egy jó kis csapatösszehozó kirándulás volt Tokajba, ahol a Tisza és a Bodrog folyókon keresztül betekintést nyertünk a vizek élõvilágába és szerepébe.

• csónakázás, sporthorgászat,
  • part menti túrázás (éjszakai is),
  • természetfotózás, bográcsozás,
  • a Nagy-Kopasz Hegy megmászása.

Április 22.            Föld Napja

Május 10.             Madarak és Fák Napja

Kiállítás szervezése

Az általános iskolásokkal közösen erdei kirándulás keretében ismerkedtünk a falut körülvevõ erdeink, mezeink madárvilágát, ahol egyikõnk elmagyarázta a madárgyûrûzés fontosságát és megmutatta annak módszereit. Ez inspiráció volt a gyerekeknek odúk és etetõk készítésére, aminek praktikusságát, ötletességét, kinézetét külön díjaztuk. 2007. szeptember

Az encsencsi SZ.E.M. írta

Szeptember elején nemcsak az iskolában, óvodában, az ICEE életében is egy új fejezet kezdõdött el. 2002 októberében talán nem hittük volna, de mára ötévesek lettünk! Úgy érezzük, elég tapasztaltak vagyunk már ahhoz, hogy saját lábunkra álljunk.

Augusztus végén új elnökséget választottunk, Sivadó Robi elnöki, Kóródi Andris alelnöki tisztséget kapott. Az õ munkájukat további hét klubbizottsági tag segíti, akiket szintén az egyesület választott magának. Nagy kihívásoknak és lehetõségeknek nézünk elébe, hiszen egy júliusban beadott pályázatunk 700.000 Ft-ot nyert, melyet 2008 nyaráig különbözõ fejlesztésekre fordíthatunk. Jelenleg elbírálás alatt van az ötödik születésnapunkra beadott pályázatunk is, mely reményeink szerint ismét támogatásra érdemes lesz. A „Hepibörszdéj” c. projektünk keretében megkezdõdött az udvar és a park felújítása, valamint az önkormányzat támogatásával teljesen elkészült a várva várt kerítésünk. Az augusztus utolsó heti munkát egy nyárzáró bulival tettük emlékezetesebbé (már aki emlékezett másnap rá). Folyamatban van a hátsó udvar feltöltése, melyet terveink szerint füves pályának fogunk használni. Már a fûrészüzemben vannak azok a faanyagok, melyekbõl még idén kinti pad készül.

A jövõbeli programok között szerepel paintball, egy aggteleki kirándulás és több összejövetel, melyet beterveztünk a “hepibörszdéj” sorozatunkba. A mozgalmas hetek után, az iskolakezdés idején kissé háttérbe szorulunk, felkészülünk a következõ hónapok eseményeire.

Október derekán újra hallatjuk hangunkat, amikor is az idõsekkel közösen töltünk el egy napot, hogy közelebb hozzuk egymáshoz a két korosztályt.

Kóródi Andris

2007. augusztus

Az Európai Bizottság által támogatott Ifjúság 2000-2006 pályázat által támogatott GYERÜNK!!! c. projektben mi, az Ifjúsági Centrum Egyesület néhány fiatalja egy 11 hónapos programsorozatot terveztünk meg és bonyolítottunk le sikeresen.

A programokat az emlék- és világnapok témáit feldolgozva, a környezetvédelemmel, a kultúrával, különbözõ szabadidõ és sport tevékenységekkel átitatva rendeztük meg.

2006. februárjától egészen decemberig folyamatos volt a munka, ami nekünk, szervezõ fiataloknak nagy kihívást és kitartást jelentett, de tágabb környezetünkre, falunk minden generációjára – gyerekek, idõsek – is hatással volt.

A projektbe minden belefért, amit mi encsencsi fiatalok szeretünk és szívesen csinálunk, de olyan élményekben is részünk volt, aminek közös megélésére nem lett volna lehetõség.

• Kutatómunka, ismeretanyag gyûjtése (levegõ-, víz- talajszennyezés, felmelegedés, élõvilág egyensúlyának változása… témáiról) Internetrõl, könyvtárakból, szakkönyvekbõl. Az összegyûjtött anyagokat rendszereztük és az általános iskolásoknak továbbadva a kiállításra elõkészítették.
  • A plakát-, fotó- és madáretetõ készítõ verseny az óvodások, az általános iskolások és az „Abigél Mûvészeti Iskola” képzõmûvészetet tanuló diákjai között zajlott. A plakátok és a tablók tartalma figyelemfelhívó volt a Földet érintõ veszélyekre, a globális problémákra.
  • A kiállítás megnyitójára a falunk közéletében fontos szerepet vállaló embereket is meghívtunk (polgármester, jegyzõ, képviselõk, intézményvezetõk, egyházi- és civil szervezetek képviselõi, szülõk…).

Május 24.             Európai Nemzeti Parkok Napja

Június 5.              Környezetvédelmi Világnap

Kirándulás az Aggteleki Nemzeti Parkba

Szögligeten töltöttünk két napot a Szalamandra turista házban megszálltunk.

• Elsõ nap terepkerékpár túra, megnéztük a Szád-várat.
  • Este szabad program, közös bográcsozás, éjszakai barangolás az erdõben.
  • Második nap ellátogatunk a Szlovák Karszt Nemzeti Parkba. 17 km-es gyalogtúra esõben a Szelce-völgyben Jósvafõig.

Április 29.            Táncmûvészet Napja

Pedagógusnap, Gyermeknap

Látogatás a Nyíregyházi Állatparkba

Elvittünk minden olyan iskolás és óvodás gyerekeket, akik a Madarak- Fák- és Föld Napjára plakátot és madáretetõt készítettek abba a Vadasparkba, ahol egyik fiatalunk az egyetemi tanulmányai során nyári gyakorlatát tölti. 66 gyereknek mutattuk meg a számukra nagyon különleges és ritkán látott állatokat, de nagy élmény volt nekik az emeletes buszon való utazás is.

Falunap

Már harmadik alkalommal rendezte meg a település önkormányzata az egyesületünk tagjainak szervezésével és lebonyolításával a Falunapot – kulturális, mûvészeti, szabadidõs és sportprogramok a fiatalok szervezésében az eddig megszokott módon.

• „Magyarország legerõsebb faluja” c. MTTOSZ (Magyar Tömegsport Klubok Országos Szövetsége) által megrendezett verseny területi döntõje.
  • Megtörtént a fiatal roma együttes elsõ nyilvános bemutatkozása a falu emberei elõtt.

Az encsencsi fiatalok nyári „VILÁGNAPJAI”

Júliusi és augusztusi nyári szüneti hétvégéken, minden, amit szeretünk, és amiket eddig is csináltunk, azért, mert jó!

A programok fõként a hétvégéket érintették, igazodtak a helyi fiatalok nyári munkavégzéséhez, szabadidejéhez.

Bajnokságok

Az eddigi klubéletben 2-3 havonta zajlanak a különbözõ bajnokságok, amiket a meglévõ játékeszközeink használatához kapcsolva szervezünk (darts, ulti, csocsó, aktiviti, szkander…). A nyári szünet bõséges szabadidejében akár minden hétvégére jutott egy-egy bajnokság, ahogy mi akartuk.

Foci-foci-foci

A téli teremfoci és a nyári péntekesti focizásaink kiteljesedtek, mert nem csak magunk között zajlott, hanem a falu „Öregfiúk” csapatával és más települések csapataival is megmérkõztünk.

Jó, mozgásos bulik voltak, szabadtéri zenével, bográcsozással összekötve.

Harangodi íjász napok

Harangodon megrendezett  Nagykálló-Harangod Kupa országos íjászbajnokságon önkéntes munkát vállaltunk a tereppálya rendezésénél. Szombat-vasárnap hajnalban keltünk, cipeltük a 3 Dimenziós állatokat, majd este összeszedtük õket ezért cserében részesei lehettünk egy izgalmas és nem mindennapi versenynek, átélhettük annak különleges hangulatát.

A kempingezés közösségformáló ereje mellett vizibicikliztünk, csónakáztunk, barangoltunk, fotó és filmfelvételeket, riportokat készítettünk az ország más részeirõl érkezõ versenyzõkkel – megtudtuk, hogy õk hogyan vélekednek errõl a térségrõl…

Sátorozás, kempingezés, horgászás, egyéb programok.

Ezeket a szabadidõs hétvégi, nyári szüneti programokat csak úgy, saját magunk kikapcsolódására terveztük, hogy a sok szervezõi feladat mellett legyen egy kis pihenõ, egy kis közös kikapcsolódás.

Számtalan program kínálkozott:

sport, vízi-sport (csónakázás, úszás), sporthorgászat,

természetfotózás,

erdei séta (éjszakai túra),

madármegfigyelés, növényvilág megismerése,

bográcsozás, szabadtéri sütés-fõzés (halsütés is).

De mivel fiatalok vagyunk nem csak a természet adta szépségek által tudunk kikapcsolódni,

így számításba jöttek más programok is:

városnézés,

mozi, színház

szórakozóhelyek

Szeptember 20.                       Takarítási Világnap

Az ovisokkal és a sulisokkal a Takarítási Világnapon külön programot szerveztünk a falu utcáin szétszórt szemét összeszedésére.

Október 21.         Földünkért Világnap

A falu határain belül elhelyezkedõ területeket megnéztük, az idõsebb generáció emlékeinek felidézésével megismertük a területek történetét, hasznosságukat.

• A „Poca” nevû tó és környéke, amit mára már teljesen benõtt a sás és egyéb növényzet, pedig szüleink még fürödtek, horgásztak benne.
  • A „Disznólegelõ”, aminek már nagy része magántulajdon, de régen a falu kondája legelt rajta.
  • A „Nagyerdõ”, ami ma is remek kirándulóhely kicsiknek, nagyoknak egyaránt.

Kiadványszerkesztés – filmkészítés

Programzáró rendezvény

A februártól októberig tartó programokról folyamatosan készítettük a film- és hangfelvételeket, a fotókat. Az összegyûjtött nyers anyagból – a több órás filmbõl, a több száz fotóból – összevágtuk, kiválogattuk a legjobbakat.  Így készítettük el a programot bemutató kisfilmeket és a fotókból összeállított zenés bemutatót.

A fotók papíralapú képeibõl állandó kiállítást rendeztünk, így aki klubunk folyosóján végig megy mindkét oldalon megnézheti a projektünk részleteit, élményt nyújtó mozzanatait.

GYERÜNK!!! Vágjatok bele ti is! Meglátjátok mindenki jól jár az ilyen élményekkel!

Kóródi Andris

alelnök

A lányok a leggyorsabb sátorállítók

A Tisza-parton

Biciklitúra a Szalamandra-háznál (Szögliget)

Csapatreggeli

Csasztuska elõadás

Csongi a természetvédõ

Ez egy odaégett kaja lett, de szuper volt

Gyaloglás

Gyalogtúra a hegyekben

Heni a koktélkeverõ

Jocó a szakács

Kaja a tûz körül

Kaja egy full extrás helyen

Kempingezés Harangodon

Készül a saslikvacsora

Kiállítás elõkészülete

Kiállításra készülve

Madarak és Fák Napja-Kiállítás

Megmenekült!

Mûvészkedés

Projekttervezés

Rajz és plakátkészítõ verseny kiállítása